Friday, January 14, 2011

s.a.h.a.b.a.t

ape yg korang paham dengan erti sahabat?? bukan ke sahabat tu org yg terpenting selepas keluarga kita? kenapa kita perlu menganiayai sahabat kita sendiri?? korang x rase ke korang zalim bila menganiayai sahabat korang sndri? xrase ke ape yg kite buat kat org,satu hari tuhan akan membalasnya..bezanye cuma cepat atau lambat jekk...mmg betul pepatah ada mengatakan..rambut sama itam tp hati lain-lain..tp kalau dh korang bersahabat dgn sahabat korang bertahun2 lamanye,xkn la korang tergamak nk menganiayai sahabat korang?manusia ape la korang nie kan?? 

aku nk share satu cerita yang mungkin bole korang ambik iktibar..aku ada bermacam-macam jenis sahabat..sahabat masa suka,sahabat masa susah,sahabat yang bole membantu dan sahabat yg sentiasa ada dekat aku time susah n senang..tp aku ditipu oleh seorg sahabat nie..xtau la ape yg aku pernah buat sampai die sanggup buat aku mcm2.erm..entahla..untuk pengetahuan ko wahai sahabat..aku xheran kalau ko xde dlm idup aku..sbb aku ade sahabat2 lain yg disekeliling aku yg tahu menghargai erti persahabatan...wahai shabatku..igtlah..ape yg ko buat,sentiasa dinilai oleh yg atas...

so..utk sahabat-sahabatku yg sedang membaca..berhati-hati la pada org sekeliling kita.sesungguhnya kata hati itu adalah sahabat yg terbaik..jgn terlalu cpt mempercayai org...tp jgn plak korang ikut sesuka ati jek..konon2 nk ikut kata ati kan..hahahaha..semua dh besar..pk la elok2..satu hari nanti kita akan jadi role model pada generasi akan dtg..

xoxo

1 comment:

Anonymous said...

thanks babe let b ur role model..huhu

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers